Aktiviti Kami

JIKA INGIN DAFTAR PROGRAM ATAU BELI PRODUK.SILA ISI FORM DIBAWAH

SILA PILIH: DAFTAR PROGRAM
BELI PRODUK
Sila pilih produk jika berminat: TRIO DETEKTIF:Bomoh Sakti Rajawali
TRIO DETEKTIF:Misteri Kilang Biskut
TRIO DETEKTIF:Makhluk Aneh Pulau Pisang
DVD GEGARKAN MINDA (MATH MAGIC)
SILA PILIH PROGRAM(tak perlu jika hanya membeli produk):
Name(wajib):
TELEFON(wajib):
ALAMAT(wajib):
NAMA SEKOLAH(wajib):
UMUR(wajib):
Email Address:
Sebarang pertanyaan; sila nytakan di sini:

This contact form was created by Freedback.

nak print flyers colur? klik sini..

Masa Itu EMAS!

Thursday, December 24, 2009

Mama PeNIng! MAma PEniNG!..

sudah 2 minggu saya balik ke kg.bermakna sudah seminggu saya sibuk melayan kerenah anak2 saudara yg berumur dr 4 thn ke 9 thn! hanya 3 orang yg tinggal bersama ibu ku dan juga mama mereka.2 org perempuan dan yg bongsu lelaki tetapi cukup membuatkan rumah ibu ku riuh rendah dgn suara mereka di selang seli dgn pekikan mama mereka! aduhhh....bingit dibuatnya..:D

selama 2 minggu ini juga saya memerhatikan mereka dan banyak perkara yg boleh saya kupas dan jadikan pengajaran dlm diri utk membentuk insan yg bernama anak kecil.seawal usia inilah mereka harus dibentuk supaya bila besar nanti dpt berdiri dengan kaki sendiri.

kerenah anak2 saudara ku yg DEGIL,PEMALAS,MELAWAN,MANJA,TIDAK BERDISPLIN,SUKA BERKELAHI cukup memberi cabaran kepada orang2 yg tinggal dlm rumah ini.maka saya dan isteri menggunakan kaedah saya untuk melatih mereka supaya lebih berdisiplin dengan cara tersendiri WALAUPUN PADA HAKIKATNYA KAMI MASIH BELUM DIKURNIAKAN ZURIAT!.

PERTAMA mereka liat sgt nak mandi dan suka keluar bilik mandi dlm keadaan basah.jadi setiap selepas mandi saya akan tunggu mereka keluar dan pastikan mereka mengelap badan hingga kering sblm keluar.3 hari dilatih dan diberi amaran rotan..nampak usaha membuahkan hasil!..si bongsu yg hero tu pun tak berganjak dari bilik air selagi dia tak dapat towel utk mengeringkan badannya WALAUPUN mamanya panggil keluar!hatiku bersorak gembira!
KEDUA mereka sgt suka mkn makanan yg tidak berkhasiat seperti keropok(jajan) dan gula2.pernah mereka minta saya belikan keropok tapi saya tak hiraukan walaupun mereka menangis hingga mereka terpaksa berjanji utk makan nasi hingga habis baru saya belikan.saya belikan mereka coklat kacang dan memberi amaran takakn belikan mereka coklat kacang lagi jika mereka minta jajan lagi.saya menerangkan betapa bahaya keropok jajan dimakan setiap hari kepada mereka hingga mereka tak berminat lagi.jadi setiap kali mereka membuat kesalahan mereka tidak akan diberi ganjaran coklat kacang yg hanya dihadkan sekali sehari shj! maka terpaksalah mereka menunggu hingga esok.:D
keputusannya jika mereka meminta saya coklat kacang tapi saya menggelengkan kepala mereka sudah tahu pasti antara mereka ada yg membuat kesalahan contohnya tak mandi pagi lagi ke..dengan sendiri si pesalah akan pergi mandi tanpa disuruh!
KETIGA mereka makan nasi selalu berterabur atas meja keliling pinggan.caranya setiap kali makan saya akan pastikan mereka makan dgn tertib dan sentiasa mengumpulkan nasi dlm pinggan mereka supaya tidak terkeluar dr pinggan.mereka perlukan makan dgn perlahan2 dan saya tunggu hingga habis.setiap nasi yg jatuh wajib dikutip selepas makan.dan sedikit tazkirah ttg rezeki dan nasi yg menangis kerana pembaziran buat mereka.ternganga juga mereka dibuatnya bila dgr nasi menangis! :D

setelah beberapa hari di'trainning' nampaknya membuahkan hasil.mereka mula mendengar kata dan tidak lagi bergantung kepada ganjaran semata2 untuk melakukan sesuatu.mereka mampu dibentuk walaupun tanpa pekikan mama mereka!kerana pekikan itu sudah lali buat mereka.dan sedikit hukuman atau denda amat membantu mengatasi kedegilan mereka.trainning masih diteruskan untuk mengekalkan displin mereka.alhamdullilah...

Wednesday, December 23, 2009

KePuTusan PMR keluar hari ini!!!!!!

waahhhhh...alhamdullilah...pasti berbagai-bagai perasaan yg timbul di hati pelajar ting 3 2009 saat mendapatkan keputusan PMR hari ini!!! TAKUT,GEMURUH,GEMENTAR,TERUJA semua berputar-putar dalm perut ni.

apepun..tahniah buat yg berjaya! dan jgn berputus asa buat yang gagl mendapat keputusan memberangsangkan...SPM masih boleh cuba lagi...tiada istilah GAGAL SELAMA-LAMANYA dlm diri kita.gagal hari ini hanya SEMENTARA!

28,188 peroleh semua A dalam PMR
24/12/2009 2:10pm
PUTRAJAYA 24 Dis. — Seramai 28,188 pelajar memperoleh semua A dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah tahun ini berbanding 26,378 pada tahun lepas.
Ketika mengumumkan analisis keputusan peperiksaan itu di sini hari ini, Ketua Pengarah Pelajaran Tan Sri Alimuddin Mohd Dom berkata Gred Purata Nasional (GPN) pada tahun ini ialah 2.83 berbanding 2.78 tahun sebelumnya.
Beliau berkata calon luar bandar yang mendapat semua A ialah 4,775 berbanding 4,345 pada 2008 manakala 87,936 pelajar melepasi tahap minimum (A,B,C,D) berbanding 88,565 tahun sebelumnya.
"Pelajar yang mendapat semua E pula adalah 123 orang daripada 159 pada tahun lepas,” katanya.
Alimuddin berkata, prestasi dalam mata pelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Bahasa Punjabi menurun sedikit menurun.
"Peratusan berbanding tahun lepas untuk yang memperoleh semua A dalam BM menurun daripada 26.3 peratus kepada 25.6 peratus tahun ini, BI pula menurun daripada 16.4 peratus kepada 16.1,” katanya.
Terdapat peningkatan daripada 25.6 peratus kepada 26.7 peratus dalam bilangan pelajar yang memperoleh A dalam mata pelajaran Matematik manakala bagi mata pelajaran Sains ia naik daripada 17.2 peratus kepada 18.5 peratus.
Alimuddin berkata, untuk pelajar istimewa pula, daripada 134 yang mengambil peperiksaan itu tahun ini, tujuh orang mendapat Semua A.
- BERNAMA

Tuesday, December 22, 2009

blog blog bicara sempoi!

saya baru temui satu blog yang dapat membantu para bloggers utk mempopularkan blog sendiri...cuma lawati blog ini dan ikut saja arahan mudah..
mari kita saling bantu membantu

Sunday, December 20, 2009

aPA NAK bUat ni??..Cuti seKOlah Dah NAK aBis...

Cuti sekolah dah nak habis!!!!!....Tahun baru bermakna alam sekolah akan kembali bermula...KElengkapan sekolah adik2 dah beli????sediakan awal jangan tunggu hingga hujung tahun.jika semua orang tunggu sampai hujung tahun baru nak beli...jadilah kesesakan ketika membeli-belah..aduhhhh pening sungguh nak membeli apa2 pun waktu2 begini...jadi belilah lebih awal..



sekiranya semua kelengkapan telah pun disiapkan awal2 lagi oleh ibubapa...inilah masa yang terbaik utk adik2 semua membuat sedikit ulangkaji topik2 yang akan dipelajari pada tahun 2010 nanti...





1) Buat sedikit bacaan daripada buku teks yang baru dibeli itu..


2)Cari bahan2 pembelajaran tambahan dari sumber2 yang lain contohnya sumeber daripada internet.


3) Luangkan masa ke library untuk dapatkan buku2 tambahan utk ulangkaji..





tak LuPA juga





1)buku2 yang lama jangan dibuang kerana ia masih berguna utk rujukan adik2..


2)refresh minda adik2 dengan membelek kembali pelajaran2 yang lepas supaya tidak lupa...





JANGAN BAZIRKAN MASA YANG HANYA TINGGAL BEBERAPA HARI SHJ LAGI INI!





Friday, December 18, 2009

hye adik2!...

hari ini merupakan tahun baru dalam calendar ISLAM.
AWAL MUHARRAM..

jadi marilah kita sama2 menanamkan azam baru demi
meningkatkan kulaiti hidup kita.

marilah berazam untuk LEBIH RAJIN
-rajin belajar!
- rajin membantu ibubapa dirumah!
-rajin membaca Quran!
-rajin mendengar nasihat!

marilah berazam untuk LEBIH KUAT
-kuat mengulangkaji pelajaran
-kuat berdoa kepada TUHAN
-kuat hadapi GODAAN SYAITAN
-kuat SEMANGAT

banyak lagi azam2 yang boleh ditanam didalam diri masing2.
AZAM membantu kita menguatkan motivasi diri
kerana kita ada TARGET untuk dicapai...

FIKIR2KAN AZAM ANDA TAHUN INI!

semoga jumpa lagi....
There was an error in this gadget
There was an error in this gadget